2012. november 19., hétfő

Méz, mustár, szójaszósz és csili

Hálás párosítás, nehéz elrontani. Variálni pedig még annál is könnyebb! Sütöttem már serpenyőben, csirkével, szeletben vagy apróra vágva a zölséghez keverve. Most így sikerült. 

Hozzávalók (2 főre)
A húshoz:
  • 3 szelet tarja
  • 1,5 ek méz
  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek mustár (én fél ek magos és fél ek dijonit használtam)
  • csili ízlés szerint
A rizshez:
  • 3 marék basmati rizs
  • 1 kápia paprika
  • 25 dkg mirelit brokkoli
  • 1 kisebb vöröshagyma
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 2-3 friss csili
  • 2 ek olivaolaj
  • 1 ek méz
  • 1 ek szójaszósz
  • fél citrom reszelt héja
  • fél csokor petrezselyem
A húst még reggel gyorsan bepácoltam és fóliával letakarva elraktam pihenni a sütésig. Minél többet áll a lében, annál jobb. A sütéshez 200 fokra melegítem, grill programon nagyjából 25 percig sütöm egy kevés olajjal kikent tepsiben. Ez alatt az idő alatt csak egyszer fordítom meg. Érdemes párszor ránézni, hogy a méz véltelenül se kapjon oda. A hússal többet nem is kell foglalkoznunk.
Közben a rizst külön, kevés sóval felteszem forrni, nem kell neki több 15-20 percnél.
A hagymát apróra vágom, majd az olivaolajon megdinsztelem, hozzáadom a fokhagymát és a csilit. A felcsíkozott pritamint általában egy külön serpenyőben kevés olajon pár perc alatt kisütöm, főleg azért mert a brokkolit még fagyott állapotban adom a hagymához és az ereszt egy kevés vizet. De nem kell aggódni, hamar elpárolog, amihez pár perc múlva hozzá is adom a mézet és a szójaszószt. Ha a brokkoli már kezd sülni, hozzáadom a sült paprikát, ráreszelem a citrom héját jól összeforgatom és ráhalmozom a rizsre, a tetejét az apróra vágott petrezselyemmel megszórom.
Az egész nagyjából pont a hússal együtt lesz készen, gyors és finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése