2013. január 18., péntek

Spenóttal és juhtúróval töltött csirkemell


Egyszerű és variálható, nem is olyan macera mint azt elsőre gondolná az ember. Ha pedig nem lett szép, azt majd a bacon elfedi! 

Hozzávalók 2 főre:

  • 2 egész csirkemell (lehet pulyka és disznóhús is)
  • spenót (most fagyasztottat használtam, abból kb fél doboz, levelesből nagyjából fél kg)
  • baconszalonna 8-10 szelet (feketeerdei sonkával is helyettesíthető)
  • juhtúró kb 65 g (lehet még feta, ricotta vagy más lágyabb sajt)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • kevés tejszín 
  • frissen őrölt bors
  • szerecsendió
  • 2-3 ek olaj


Elkészítés:

  1. Az egész csirkemelleket középen majdnem teljesen félbevágjuk, nagyjából egy ujjnyi részt ne vágjunk át. Ezután kettéhajtjuk, kicsit ki klopfoljuk és sózzuk. 
  2. A sütőt 200 fokra melegítjük.
  3. Az olajat felmelegítjük, megfuttatjuk benne az apróra vágott fokhagymát, majd hozzáadjuk a spenótot (ha mirelitről van szó, érdemes kicsit kinyomkodni a felengedett spenótot, nyugodt szívvel ajánlom, nem kell tőle félni, télen mindig ezt használom). Fűszerezzük, só bors, kevés szerecsendió és 1-2 ek tejszín. Ha kicsit kihűlt belemorzsolhatjuk a juhtúrót.
  4. A spenótos juhtúrós keveréket a kiklopfolt csirkemellekre halmozzuk, majd feltekerjük. Ha túl kicsinek tűnik a csirkemell, akkor egy másikkal is befedhetjük a tölteléket. Ha kell tűzzük, nekem a rátekert bacon tartotta össze.
  5. Na és most jön az, hogy nem tudom, hogy attól lett e puha, hogy a migrénem miatt bénáztam, vagy alapból is ilyen lett volna ha nem kenem ki. Kikentem olajjal egy jénai tepsit és belepakoltam a melleket. Majd rájöttem, hogy ezt le kéne fednem alufóliával és vízzel felönteni. Így felöntöttem egy fél dl vízzel és alufóliával befedtem, de nem raktam át új tepsibe. Így az olajos vízben párolódott 40-45 percet légkeveréssel, majd levettem a fóliát és még 15-20 percig sütöttem anélkül. Maradt egy kevés lé az alján, de ettől nem lett baja. 
  6. Pár percet hűlni hagyjuk és már szeletelhetjük is. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése