2013. április 25., csütörtök

Plusz 10


Lassan egy éve, korábban 16 éve sikerült megütni ezt a határt. Jelenleg a különbség a kettő közt a hozzáállás. Az akkor berögzült folyamatos gyomorgörcs, önutálat még akkor se múlt el, amikor hirtelen gondolt kettőt a szervezetem és megszabadult 15 kilótól. Utána szép lassan kiderült, hogy hopp beteg vagyok és amiatt nem ment sose a fogyás és ingadozott össze vissza +-5-10 kg nagyjából kontroll nélkül. Egyedül akkor volt valami beleszólásom a dologba, amikor megmakacsoltam magam és hetekig nagyjából csak fotoszintetizáltam. 
Jó persze nem ettél de egy lusta dög vagy, hát nem. Rengeteget mozogtam, évekig versenyszerűen futottam, hetente több edzéssel, nagyobb szüneteket edzőtáborokban töltöttem. Utána megszállottan aerobikra jártam évekig. Mégis megkaptam az edzőktől, hogy hazudok és zugevő vagyok stb. Hogy lelkiismeret furdalásból szopatom magam duplán, triplán az edzéseken, hogy utána jól bezabálhassak ismét.
Egy idő után hagytam az egészet a francba és nem próbáltam bizonygatni senkinek, hogy mennyit és mit eszem. Persze folyamatosan kattogtam, listázgattam, mert bennem volt, hogy mi van ha tényleg igazuk van.
Most már tudom, hogy nagyjából attól függ, hogy mozognak a kilók, hogy épp milyen gyógyszert szedek, nem pedig attól, hogy mit is eszem vagy sportolok. Főleg, hogy összeegyeztethetetlenül a legönpusztítóbb korszakaimban voltam a legvékonyabb. 
A másik fontos dolog, amit valószínű, hogy a sok negatívum miatt nem tudtam hova tenni, az az ideális testsúly. Körülöttem mindenki 40, maximum 55 kg közt mozgott. Úgy éreztem, nekem is ezt kéne elérni, pedig ilyenkor úgy festek, mint egy anorexiás transzvesztita. Minden csontom kinn, lapos elöl hátul, beesett és karikás arc. Na ezt soha többet. 
Ma már tudom, hogy rendszeresen edzek, egészségesen eszek, eljárok kontrollra, most megint váltok egy újabb gyógyszerre oszt lesz, ami lesz én megetettem, amit tudok. A legjobb ellenpélda hugi, aki akármit ehet és nagyjából akármennyit, akkor is fogy és borzasztóan dögös. Egy hete közölték vele, hogy vérszegény, katasztrofális a koleszterinje, így új étrendet kell kialakítania, plusz rendszeresítenie kell a sportot mert minden ízülete be van állva. 
Ráadás, hogy ha úgy vesszük így kaptam a legtöbb pozitív visszajelzést, hogy mennyire kiegyensúlyozott és szép vagyok. Nem azért mert annyi kg vagyok, amennyi, hanem azért mert elfogadom és jól is érzem magam a bőrömben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése