2012. november 17., szombat

Az év legjobb része

Az elkövetkezendő másfél hónap, legalábbis nálam biztosan. Tudom, hogy mostanában nagy divat nem szeretni a karácsonyt, mert anyagias meg kiüresedett ésatöbbi.
A családban mindig a legjobb része az évnek, ilyenkor a szabadságok miatt is sokkal többet vagyunk együtt, úgyhogy gyakran sütünk, főzünk, mindenféle közösségi dolgokat szervezünk és valószínűleg ilyenkor kártyázunk/társasozunk a legtöbbet az évben. Anyukámmal rengeteg díszt készítettünk anno, illetve készítünk a mai napig, természetesen az adventi koszorúkat is együtt csináljuk. Sok évig Ő szervezte a mézeskalács sütéseket, rengeteg ismerőssel, amit jelenleg próbálok én is életben tartani és ha tehetem a barátnőimmel évente mi is tartunk egyet. Apukámnak a megfelelő fa kiválasztása és feldíszítése az állandó feladata, így a mai napig nem lehet 2 méternél alacsonyabb karácsonyfánk, mert a gyerekek mennyire szerettek alatta játszani, meg ugye a díszek se férnének fel egy kissebbre, amiket mi készítettünk az évek során.
Idén meg mégannyira várom, ezért is agyalok meg készülök már most. Főleg, hogy nekem saját díszeim, dekorációs dolgaim (még) nincsenek. Úgyhogy ki kell találni sok apró, olcsó és kreatív dolgot, hogy meglegyen a karácsonyi hangulat. A fára kerülő díszek jelenleg a legfontosabbak, meg az adventi koszorú. Ezért is örültem a 200 forintos 3 m-es kockás szalagoknak, vagy az egyszerű arany üveggömböknek. Ez lesz majd az alap, ehhez már elkezdtem filcből díszeket készíteni. Szerintem pár egyszerűbb dekor dolgot fokozatosan ki fogok posztolni, mert olyan nem lesz, hogy erre ne szakítsak egy kis időt.
A mézeskalács partihoz szerintem majd otthonról a nagyjából 50-60 db-os sütiforma készletből fogok párat kezdésnek átcsempészni. Díszítésre meg mindig a vendégek hoznak cukorkát, csokireszeléket vagy éppen bort a kondérnyi forraltborhoz. De nagy szolgáltatot tesz majd pár zacskó és a tojás hab is (hacsak a forraltbortól megrészegülve valaki nem robbantja az egészet a kekszekre).
Az ajándékozás más dolog, az nekem kihívás, szintén nagy élvezetfaktor. Ha találsz vagy épp készítesz oylat, aminek tudod, hogy a másik mennyire is fog örülni. Például ezért varrtam kézzel egy nagypárnányi facehuggert, két napom ment rá és ideiglenesen mind a 10 ujjam, de elértem a célom. Úgyhogy gyűlnek. Idén remélem apukám régi országútiját meg tudom javíttatni, ez az, ami most kihívás, de a legjobb az lenne ha ő nem is tudna róla. Csak a fa alá igen nehéz lesz becsempészni, de megoldom. Mellette örülhet mindenki, mert saját készítésű trüffelgolyó lesz az alapajándék.
A lényeg annyi, hogy tessék szeretni a karácsonyt és egy kis időt fordítani rá! Persze, akinek az egész éve karácsony, annak nagyon gratulálok és irigylem. Plusz most többet van sötét jó dolog így együtt tölteni a sok időt a négy fal között. Na meg ilyenkor van két dolog, amiért rajongok, a krumplisaláta és a tatárbifsztek. Lehetne máskor is, de ilyenkor bűntudatmentes a dolog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése